ورم بینی بعد از جراحی، جراحی بینی در کاشان پروسه تهاجمی است که در طی آن پوست و استخوان دچار تغییرات ساختاری می‌شوند. از این رو ورم بینی بعد از جراحی، طبیعی است. با این حال راهکارهایی برای کاهش تورم و رفع آن وجود دارد. در ادامه این مقاله اطلاعات فوق العاده‌ای از دلایل ایجاد و نحوه برطرف کردن التهابات بینی ارائه داده می‌شود. برای دریافت این اطلاعات به ادامه مقاله توجه فرمایید.

ورم بینی بعد از جراحی

چرا ورم بینی بعد از جراحی پدید می‌آید؟

دو نوع تورم به نام‌های تورم اولیه و ثانویه در بینی ایجاد می‌شود. علت ایجاد التهاب اولیه ناشی از تغییر بافت‌های بینی است و علت تورم ثانویه به دلیل تجمع مایع درون بینی است. هر کدام از این التهابات طی مدت زمان متفاوت و مشخصی از بین می‌روند.

فرآیند ورم ناشی از جراحی بینی

در روز های اول پس از رینوپلاستی ، زیباجو بیشترین شدت تورم را مشاهده می کند. این روند طبیعی ، ممکن است سبب نگرانی و اضطراب فرد از فرم بینی خود شود ، اما نگران نباشید و اجازه دهید حدود چند هفته از عمل زیبایی بینی شما بگذرد. در 5 الی 6 هفته اول بعد از جراحی ، قرمزی و التهاب بهدلیل تشکیل بافت های ترمیمی در بینی ایجاد می شود. دقیقا این بازه زمانی مهم ترین دوران برای استفاده از چسب بینی است. بعد از گذشت حدود 2 ماه ورم پل بینی کاهش پیدا می کند.

انواع ورم بینی بعد از جراحی

التهاباتی که در بینی ایجاد می شوند به سه دسته تقسیم می شوند ، هر کدام از این التهابات مدت زمان ماندگاری و دلیل متفاوتی دارند. در ادامه با انواع التهابات بینی آشنا شوید.

• تورم پوستی

در طی فرآیند تهاجمی جراحی زیبایی بینی ، پوست از اسکلت جدا شده و سپس روی فرم جدید قرار می گیرد. این اتفاق بافت های پوستی را حساس کرده و سبب تولید کلاژن برای ترمیم پوست می شود. با افزایش تولید کلاژن ، آب میان بافتی افزایش پیدا می کند و به نوعی تجمع مایع بین سلولی رخ می دهد.

تورم پوستی حدود 1 الی 3 ماه بعد از جراحی زیبایی از بین می رود. در طی این مدت برای فرم بینی حتما نیازمند استفاده از چسب مخصوص هستید.

• ورم فیبروز

این نوع ورم بینی بعد از جراحی در موارد بسیار نادری اتفاق می افتد. هنگامی که زیباجو در انتخاب بهترین جراح بینی دقت زیادی ندارد ، ممکن است جراح به دلیل نداشتن تبحر و مهارت کافی سبب ایجاد ورم فیبروز شود. این تورم نوعی گوشت اضافه است که برای همیشه ماندگاری دارد. لذا توصیه می کنیم برای رهایی از بروز چنین حادثه ای حتما پزشک متبحری برای رینوپلاستی خود انتخاب کنید.

• ورم کاذب

هر چه تغییرات ایجاد شده در اسکلت بینی بیشتر باشد ، ورم کاذب نیز بیشتر است. این نوع ورم بعد از جراحی بینی استخوانی با اندازه بزرگ ، بیشتر دیده می شود. نام دیگر ورم کاذب ، حافظه پوست نیز است.

ورم بینی بعد از جراحی

تاثیر تعذیه در ورم بینی بعد از جراحی

تغذیه نقش موثری در کاهش التهابات بینی دارد. به گونه ای که حتی می توانید درباره مواد غذایی ضد التهاب تحقیق کنید. در دوره نقاهت حتما مصرف نمک خود را به حداقل برسانید. نمک عامل مهمی در افزایش تورم می باشد. آب کرفس و آب آناناس نیز برای رفع این مشکل موثر هستند. آب به اندازه کافی بنوشید و از میوه جات و سبزیجات در رژیم غذایی خود بهره مند شوید. دقت داشته باشید که هنگام خوردن غذا دندان های بالایی شما خیلی فعالیت نکنند ؛ چرا که در این صورت نیز به دلیل ایجاد فشار ، التهاب بینی حاصل می شود. از این رو از مواد غذایی نرم و آبکی بهره مند شوید.

مواد غذایی موثر در کاهش ورم بینی بعد از جراحی

آب میوه آناناس و کرفس به دلیل مواد مغذی ، برای کاهش التهاب بسیار مفید است. آناناس حاوی مقدار زیادی بروملین است ؛ بروملین یکی از مواد موثر در کاهش تورم محسوب می شود. در صورتی که قصد دارید زخم ها هر چه بهتر بهبود یافته و التهابات کاهش بیابند ، استفاده از این دو آب میوه را در برنامه روزانه خود بگنجانید. در نظر داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از این نوشیدنی ها نیز می تواند عوارض مخرب خود را داشته باشد. در این میان برای تاثیر بهتر ، مصرف نمک را به طرز چشم گیری کاهش دهید ؛ چرا که نمک التهاب زیادی ایجاد می کند.

ورم بینی استخوانی

بینی های استخوانی به دلیل پوست نازکی که دارند ، تجمع مایع بین سلولی آن ها کمتر از بینی های گوشتی است. از این رو در صورتی که اندازه بینی خیلی بزرگ نباشد و تغییرات خیلی پیچیده ای در آن انجام نگرفته باشد ، این فرم بینی ها دچار تورم کمتر در بازه زمانی کوتاه تر می شوند.

مراحل کاهش ورم بینی بعد از جراحی

التهاب های ناشی از جراحی زیبایی بینی ، طی سه پروسه تدریجی و پی در پی کاهش می یابند. این سه پروسه با ذکر بازه زمانی حدودی به شرح زیر هستند:

• نخستین مرحله

اولین دوره از التهاب حدود 3 روز بعد از جراحی زیبایی بینی به اوج خود می رسد ؛ این فرآیند بین 7 تا 10 روز به طول می انجامد. در این بازه زمانی مشاهده کبودی در زیر چشم امری طبیعی است که در بعضی از افراد دیده می شود. برای آن که بتوانید در اولین مرحله از التهاب بینی ، تورم را کاهش دهید ، استفاده از کمپرس آب یخ را به شما پیشنهاد می دهیم. همچنین ممکن است جراح بینی شما در صورت نیاز داروهایی برای کنترل تورم تجویز نماید.

• دومین مرحله

پس از گذشت حدود 10 روز ، پوست وارد مرحله کلاژن سازی و ترمیم خود می شود. این بازه زمانی که تقریبا 6 هفته به طول می انجامد ، ورم بینی بعد از جراحی ، ناشی از کلاژن سازی دارد. در این زمان استفاده از چسب بینی بسیار توصیه می شود ؛ چرا که کلاژن سازی بین پوست و استخوان خود التهاب ایجاد کرده و پوست را ضخیم می کند. با چسب بینی ما التهاب و ضخیم شدن پوست ، در نتیجه به هم ریختگی فرم بعد از جراحی را کنترل می کنیم. در صورتی که بینی شما گوشتی باشد ، فرآیند کلاژن سازی طی بازه زمانی بیشتر از 6 هفته به طول می انجامد.

• سومین مرحله

بافت های کلاژنی که در مرحله قبل تولید شده اند ، اکنون در حال تجزیه هستند ؛ اما بینی همچنان روند ترمیم خود را در پیش دارد و در واقع وارد فاز جدیدی از ترمیم شده است. در طول این بازه زمانی التهاب به طرز چشم گیری کاهش پیدا کرده است ؛ اما همچنان تا پایان دوره ترمیم وجود خواهد داشت. ورم ناشی از جراحی بینی حدود یکسال بعد از این عمل به طور کامل فروش می کند.

شرح کوتاه از روند ورم بینی بعد از جراحی

1. پس از برداشتن آتل ، بینی بسیار متورم است.
  2. به طور معمول اکثر متقاضیان پس از هفته سوم ، شاهد کاهش ورم و کبودی هستند.
  3. طی 2 تا 12 هفته بعد از عمل زیبایی بینی ، مقدار زیادی از التهاب از بین رفته است.

تورم در نوک بینی

اگر افرادی که جراحی بینی انجام داده اند را در دوره نقاهت یا ماه های اول بعد از عمل ، دیده باشید ، متوجه خواهید شد که نوک بینی آن ها بیش از سایر قسمت های آن تورم دارد. دلیل این نوع ورم بینی بعد از جراحی ایجاد تغییرات زیاد در نوک بینی است. حتی برشی که برای دسترسی به ساختار بینی انجام می شود در بین حفره های بینی و در نزدیکی نوک ایجاد خواهد شد. لذا بعد از عمل زیبایی بینی ، این ناحیه بیش از دیگر قسمت ها التهاب دارد که البته طبیعی است.

تزریق کورتون برای کاهش ورم بعد از جراحی بینی

بعضی از متقاضیان عمل زیبایی بینی گوشتی ، بعد از انجام این پروسه التهاب شدیدی را مشاهده می کنند و روند کاهش التهاب نیز در آن ها بسیار کند است. چنین افرادی به پیشنهاد بهترین جراح بینی کاشان می توانند از تزریق کورتون برای کاهش ورم خود استفاده کنند.

اقدامات موثر برای کاهش ورم بعد از جراحی بینی

1. برای کاهش ورم بینی بعد از جراحی در 48 ساعت اول پس از پروسه عمل از کمپرس آب یخ در اطراف بینی و زیر چشم ها استفاده کنید.
  2. 14 روز بعد از جراحی زیبایی از استعمال دخانیات و نوشیدن نوشیدنی های الکی اجتناب کنید.
  3. هنگام خوابیدن دو بالشت در زیر سر خود قرار دهید ؛ طوری که سر با بدن زاویه 30 تا 45 درجه را تشکیل دهد.
  4. پیاده روی آرام سبب گردش خون بهتر و کاهش التهابات ناشی از جراحی می شود.

امتیاز دهید post