جراحی بینی عملی برای رفع عیوب زیبایی یا بهبود عملکرد بینی است و یکی از سخت ترین جراحی ها از لحاظ تکنیک های مورد استفاده می باشد. اما با این حال، ممکن است فرد از نتیجه عمل دماغ خود راضی نباشند و بخواهد عمل ناموفق خود را اصلاح کنند که برای این کار، نیاز به جراحی بینی ترمیمی دارد. در این مطلب که توسط دکتر ندا سخی بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در کاشان تهیه شده است ، قصد داریم شما را عمل ثانویه بینی آشنا کنیم و بگویم برخلاف تصورتان تنها افرادی که با مشکلات ظاهری و عملکردی بعد از عمل کردن بینی خود مواجه شده اند این عمل را انجام نمی دهند. با ما تا انتها همراه باشید.

 

جراحی بینی ترمیمی

هدف از عمل رویژن

طبق گفته های دکتر ندا سخی بهترین جراح بینی کاشان ، هدف اصلی جراحی بینی ترمیمی مشکلاتی است که در جراحی بینی اولیه برطرف نشده یا به سبب عواملی ، پس از عمل ایراداتی به بینی وارد شده است. این امکان نیز جود دارد که فرد به طور کلی از فرم دماغ خود راضی نبوده و تمایل دارد برای دومین بار بینی و بار به تیغ جراحی بسپارد.

جراحی بینی ترمیمی چه زمانی انجام می شود؟

از آن جایی که جراحی کردن بینی یک روش چالش برانگیز است، اگر جراح زیبایی بینی به اندازه کافی مهارت یا تجربه نداشته باشد، امکان دارد زیباجویان با مشکلات تنفسی یا نارضایتی از ظاهر بینی خود مواجه شوند. این احتمال نیز وجود دارد که فرد به دلیل عدم احتیاط و شرکت مداوم در ورزش های پر برخورد ، به بینی خود آسیب رساند یا اینکه حوادث هایی مانند تصادفات ماشینی باعث شود که ساختار دماغ او پس از عمل اولیه ، مجدداً آسیب ببیند. در این صورت رینوپلاستی ترمیمی پروسه ای است که به کمک افراد می آید.

تکنیک های جراحی ترمیمی بینی

شدت و میزان ایرادات و معایب دماغ که همچنان پس از یکبار جراحی بهبود نیافته اند ، برای افراد مختلف متفاوت است. از این رو انتخاب تکنیک مناسب ، یعنی رینوپلاستی باز یا بسته ، با توجه به شرایط هر شخص و به تشخیص پزشک انتخاب می گردد. معمولاً جراحی بینی ترمیمی به روش باز به دلیل آن که دسترسی بیشتری را برای جراح فراهم می آورد و ایشان با دقت بیشتری می تواند تغییرات را اعمال نماید ، تکنیک بسیار مناسبی برای رینوپلاستی ترمیمی در نظر گرفته می شود.

در عمل ترمیمی بینی چه تغییرات اعمال می شود؟

بهترین جراح ترمیمی بینی کاشان دکتر سخی ، طی جراحی بینی ترمیمی ، برخی از بافت‌ها یا غضروف‌های اضافی را که در رینوپلاستی اولیه برداشته نشده اند را از ساختار بینی خارج می سازند. اگر دماغ به سبب ضربه کج شده باشد ، جراح استخوان آن را با جا به جایی یا استفاده از گرافت ، صاف می کند. چنانچه ساختار بینی طی اولین عمل بینی تضعیف شده باشد ، جراح لازم است برای برطرف سازی مشکلات ایجاد شده به سبب آن ، طی عمل ترمیمی بینی ، با استفاده از بافت های پیوندی غضروفی یا استخوانی ساختمان آن را تقویت کند.

چه عواملی سبب می شود تا افراد به جراحی بینی ثانویه اقدام کنند؟

قوز روی بینی: از جمله ویژگی های بارز بینی های استخوانی ، وجود قوز بر روی استخوان آن می باشد ، در صورتی جراح نتواند در پروسه عمل اولیه بینی آن را بر طرف کند و به درستی تیغه بینی را اصلاح کند این بر آمدگی باقی خواهد ماند.

نکته: در دوره مراقبت های بعد از رینوپلاستی تورم موجود ممکن است همانند یک قوز مشاهده شود ، به همین منظور بهتر است بعد از بهبود تورم نیز مشکلات موجود بررسی شوند و در صورت نیاز به جراح خوب و ماهر دکتر ندا سخی در کاشان ، جهت عمل بینی ثانویه اقدام شود.

عدم تنفس آسان: ممکن است به علت عدم تجربه کافی جراح بینی ، زیبا جویان بویایی خود را از دست بدهند یا به هنگام تنفس از طریق بینی با مشکلات بسیار زیادی مواجه شوند. با توجه به اهمیت بالای تنفس که در صورت بروز اختلال در آن افراد دچار مشکلات متعدد دیگر نیز می شوند لازم است تحت جراحی بینی ترمیمی نیز قرار گیرند.

نکته: لازم به ذکر است که در صورت بروز اختلال در عدم حس بویایی در زیبا جویان ، حتی با جراحی مجدد نیز قابل درمان نخواهد بود.

افتادگی نوک بینی: معمولا افراد با بینی های گوشتی با عارضه افتادگی نوک بینی بعد از رینوپلاستی اولیه مواجه می شوند. با توجه به ضخامت پوست و عدم استحکام کافی به علت ایجاد تغییرات بسیار زیاد و نداشتن مهارت کافی پزشک به منظور تقویت غضروف ها در نوک بینی زیبا جو با این عارضه مواجه خواهند شد.

اسکار های داخلی و خارجی: بروز بر آمدگی های موجود بر روی بینی از دیگر مواردی بوده که لازم است افراد تحت جراحی بینی ترمیمی قرار بگیرند. این اسکار ها در ظاهر بینی افراد تاثیرات منفی می گذارند و سبب کاهش زیبایی چهره زیبا جویان می شود.

 

جراحی بینی ترمیمی

 

جراحی بینی ترمیمی چقدر طول می کشد؟

عمل ترمیمی بینی بسته به میزان دشواری پروسه و خواسته فرد از انجام عمل ، بین سه تا چهار ساعت طول می کشد. این جراحی تقریباً 30 تا 50 درصد بیشتر از عمل بینی اولیه زمان می برد.

دوره نقاهت پس از عمل ثانویه بینی

اغلب دوران نقاهت جراحی ترمیمی به دلیل افزایش تورم و بافت اسکار طولانی تر است. پس از جراحی، ممکن است دکتر از داروهای ضد التهابی برای بهبودی سریع تر فرد کمک گیرد. یکی از عوارضی که احتمال دارد فرد در دوران ریکاوری پس از جراحی بینی ترمیمی با آن درگیر شود ، بر جای ماندن اسکار است. زیرا اعمال تغییرات زیاد ، پوست دماغ را آسیب پذیر می کند. البته در این راستا جراح بینی مراقبت های لازم را به شما ارائه می دهد

نکات مراقبتی برای کاهش تورم بعد از جراحی بینی ترمیمی

نکات زیر می تواند به کاهش تورم و تسریع روند بهبودی شما کمک کند:

  • سیگار نکشید.
  • از کمپرس یخ در چند روز اول پس از عمل ثانویه بینی استفاده کنید.
  • دو تا سه هفته اول به صورت عمودی و با زاویه 30 درجه یا روی چند بالش بخوابید.
  • همچنین باید از گرمای بیش از حد در ناحیه جراحی دوم بینی خود اجتناب کنید.
  • مقدار زیادی آب بنوشید. کم آبی در واقع ممکن است باعث افزایش تورم شود؛ بنابراین مهم است که هیدراته بمانید.
  • در 48 ساعت اول پس از جراحی کردن دوباره بینی از مصرف الکل خودداری کنید.
  •  دستورالعمل های پزشک خود را در مورد بانداژ و پانسمان انجام دهید.
  • طبق گفته های بهترین جراح بینی ترمیمی در کاشان دکتر ندا سخی ، استراحت برای 48 ساعت اول بعد از جراحی رویژن حیاتی است و باید از کسی بخواهید تا 24 ساعت اول کنار شما بماند.
  • به مدت 1 تا 2 هفته پس از عمل جراحی بینی ترمیمی توسط دکتر سخی در کاشان از انجام ورزش های شدید و فعالیت های بدنی زیاد خودداری کنید.

خطرات احتمالی جراحی بینی ترمیمی سوم یا بیشتر

رینوپلاستی اولیه عوامل خطر خاص خود را دارد و عمل جراحی ترمیمی بینی نیز همین طور است. عوارض احتمالی یک جراحی سوم یا چهارم می تواند شامل از دست دادن حس بویایی، تغییر رنگ پوست یا کبودی، تورم یا زخم، مشکلات تنفسی، یا خطر عفونت یا مشکلات دیگر باشد.

5/5 - (1 امتیاز)