جراحی بینی استخوانی برای افرادی که جنس بینی آن ها استخوانی است ، انجام می گیرد. به طور کلی بینی ها از نظر جنس ، ظاهر و ساختار به دو دسته گوشتی و استخوانی تبدیل می شوند. هر کدام از این دسته ها بنا بر ویژگی های منحصر به فردشان ، روند جراحی بینی را متفاوت می کنند و به نوعی چالش های خاص خود را دارند. در صورتی که شما نیز بینی استخوانی دارید و قصد دارید با عمل زیبایی بینی سبب زیباتر شدن چهره و فرم آن بشوید ، برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب که توسط دکتر ندا سخی تهیه شده است توجه فرمایید.

جراحی بینی استخوانی

بررسی بینی استخوانی

جنس: این دسته از بینی ها غضروف و استخوان محکمی دارند. پوست آن ها نیز نازک است. این نکات برای جراحی بینی استخوانی بسیار حائز اهمیت است.

ظاهر: از نظر ظاهر عموما دارای قوز یا برآمدگی روی بینی هستند. ممکن است حفره های بینی آن ها بزرگ باشد و ارتفاع و طول زیادی داشته باشند ، این نوع بینی ها عموما عرض کم تری دارند.

نکته: در این میان بعضی بینی ها نیز ترکیبی از غضروف و استخوان هستند که به آن ها بینی نیمه استخوانی گفته می شود.

تکنیک های جراحی بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی با استفاده از دو تکنیک به نام های جراحی باز و بسته انجام می شود ؛ در ادامه با هر یک از این متدها آشنا شوید.

• عمل بینی به روش باز

در طی جراحی زیبایی بینی به روش باز ، پوست بینی برش خورده یا به عبارت دیگر باز می شود. پوست از ناحیه کلوملا ( حد فاصله دو حفره بینی ) برش می خورد. بعد از ایجاد برش ، جراح بینی به ساختار دماغ کاملا دسترسی دارد و می تواند با دید مستقیم و ریسک پایین تغییرات زیادی در بینی ایجاد کند.

• عمل بینی به روش بسته

در طی این جراحی زیبایی به روش بسته ، برش های بینی نه از ظاهر ، بلکه در درون بینی ایجاد می شود. در صورتی که جراحی بینی استخوانی به روش بسته باشد ، جراح بینی به وسیله ابزار پزشکی ، حفره بینی را بالا نگه داشته و با دید و دسترسی غیر مستقیم از داخل حفره ، تغییرات ظاهری را با هدف زیباتر شدن بینی انجام می دهد. گرچه این تکنیک به دلیل ریسک هایی که دارد تا حدودی منسوخ شده است ؛ اما هنوز جراحانی هستند که برای عمل های ساده تر از آن استفاده کنند.

پروسه جراحی بینی ثانویه در افراد با بینی استخوانی چگونه است ؟

در پروسه جراحی بینی استخوانی اولیه ، مقداری از بافت بینی از بین رفته و استخوان آن نیز دست خوش تغییرات بسیار زیادی شده است تا فرم ساختار بینی زیبا جویان تغییر کند ، در واقع ممکن است جراح به منظور فرم دهی بهتر به ساختار بینی استخوان را تراش دهد. بنابراین آغاز فرایند جراحی بینی ترمیمی در این دسته از افراد پیچیده و دشوار خواهد بود ، زیرا پوست بینی بسیار نازک و استخوان بینی مقاومت بالای خود را از دست داده و حتی ممکن است در برخی مواقع از پیوند استخوانی جهت استحکام سازی ساختار بینی نیز استفاده شود ، که تمامی این موارد پیچیدگی جراحی بینی ثانویه را افزایش می دهد.

بهترین سن جهت اقدام به جراحی بینی استخوانی

سن مناسب جراحی بینی استخوانی در هر فردی با دیگری متفاوت است ، اما رسیدن به بلوغ از فاکتور های اصلی این پروسه زیبایی می باشد که در تمامی افراد یکسان است. به این معنا که لازم است تا اسکلت بینی به طور کامل رشد کند ، تا پس از جراحی دچار بهم ریختگی بینی نشوید. در نتیجه به طور معمول بهترین سن برای افراد بین 17 الی18 سالگی بوده ، تا حدود 45 الی 50 سال می باشد. در سنین بالا با توجه به خطرات احتمالی بیهوشی بکار گرفته شده و کمبود بافت غضروفی در بدن جراحی بینی با نتیجه ای عالی همراه نخواهد بود و دارای ریسک بالایی می باشد. بهتر است بعد از رسیدن به سن بلوغ و کسب اطمینان بیشتر از رشد استخوان بینی خود جهت انجام جراحی زیبایی بینی اقدام کنید ، تا نتیجه حاصل از ان بسیار مطلوب و خوش آیند باشد و هیچ گونه عارضه ای شما زیبا جویان عزیز را تهدید نکند.

جراحی بینی استخوانی

درصد موفقیت جراحی بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی به مراتب راحت تر از جراحی بینی گوشتی است. چرا که جنس و مشخصات ظاهری آن ، شرایط را به بهترین نحو ممکن برای بهترین جراح ، مهیا می کند. پوست نسبتا نازک که به راحتی روی بینی قرار می گیرد ، طول و ارتفاع خوب که سبب فرم دهی ایده آل می شود. غضروف و استخوان محکم که شرایط استقامتی بینی را سبب می شود ؛ همه و همه درصد موفقیت عمل زیبایی بینی استخوانی را افزایش می دهد.

در این میان نکته ای وجود دارد ؛ برای آن که از فرآیند جراحی زیبایی بینی استخوانی ، نتیجه ایده آلی کسب کنید ، حتما بهترین جراح بینی دکتر سخی در کاشان را انتخاب کنید. پزشک نقش اساسی و تعیین کننده ای در کیفیت عمل و نتایج بعد از آن دارد.

جراحی بینی استخوانی طبیعی

طبیعی بودن حالت چهره با وجود نبود عیب و نقص در آن ، برای هر انسانی قابل ستایش است. امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که به تناسبات بین صورت و داشتن چهره ای نچرال و طبیعی بسیار اهمیت می دهند. از این رو متقاضیان جراحی زیبایی بینی ، تمایل دارند عمل بینی آن ها به طبیعی ترین شکل ممکن انجام شود.

برای جراحی بینی طبیعی استخوانی ، دکتر سخی بهترین جراح بینی کاشان بدین صورت عمل می کند:

1. ابتدا ابعاد کلی صورت را بررسی می کند.
  2. فاصله بینی نوک بینی با لب بالایی را چک می کند.
  3. قوس یا انحنای بینی را بر اساس تناسبات کلی صورت ایجاد می کند.
  4. پهنای بینی را مطابق با ارتباط آن با فاصله دو چشم ، تعیین می کنند.
  5. ارتفاع بینی را به نسبت تناسب آن با لب ، چانه و پیشانی تعیین می کند.
  6. اندازه حفره های بینی را مطابق با استانداردهای زیباشناسی و حفظ عملکرد بینی ، انتخاب می کند.

با انجام تمامی این بررسی ها در نهایت فرم بینی کاملا در تعادل با صورت است و طبیعی و بدون ایراد به نظر می رسد. در واقع در عمل طبیعی بینی استخوانی ، ایرادات بینی مطابق با استانداردهای صورت متقاضی رفع می شوند.

بهترین مدل عمل بینی استخوانی

بهترین مدل جراحی بینی استخوانی برای هر متقاضی نسبت به ابعاد کلی صورت و اجزای آن متفاوت است. به عنوان مثال یک متقاضی به دلیل کوچک بودن اجزای صورت خود ، کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی فانتزی است ؛ در این میان مراجعه کننده دیگری به دلیل دارا بودن بینی گوشتی یا بزرگ بودن ابعاد صورت نمی تواند متقاضی عمل فانتزی بینی باشد و بهتر است برای چنین کاندیدایی عمل طبیعی بینی صورت بگیرید.

درد عمل بینی

یکی از فاکتورهای پر اهمیت برای متقاضیان جراحی بینی استخوانی ، تجربه فرآیند بدون درد عمل است. خوشبختانه متقاضیان در حین عمل جراحی به طور کامل ، بیهوش هستند و بدین ترتیب هیچ درد یا ناراحتی احساس نمی کنند. بعد از انجام فرآیند عمل و به هوش آمدن متقاضی به دلیل تغییرات ساختاری که در بینی ایجاد شده است ، تجربه کمی درد طبیعی است که البته با تجویز داروهای آرامش بخش ، کاملا قابل کنترل است. از این رو کاهش درد عمل بینی را تجربه می کنید و نگرانی در خصوص درد بعد از عمل وجود ندارد.

مراحل عمل بینی های استخوانی

ماده بیهوشی: جراحی بینی استخوانی به طور کلی با استفاده از ماده بیهوشی انجام شده و در برخی موارد نادر و صلاح دید پزشک ممکن است با بی حسی موضعی صورت انجام شود. اما به منظور بهبود فرایند عمل تمامی پزشکان از ماده بیهوشی در این پروسه جراحی استفاده خواهند کرد.

ایجاد برش: درصورتی که جراح یکی از دو تکنیک باز و یا بسته را برای آغاز جراحی انتخاب کند، برش های لازم را در مناطق از پیش تعیین شده ایجاد می شود.

تراشیدن استخوان: بهتر است بدانید به علت وجود استخوان و غضروف های بزرگ در تیغه بینی ، پزشک برای ایجاد شکل مناسب و اعمال تغییرات لازم استخوان را شکسته و تیغه آن را تراش خواهد داد.

اصلاح ساختار بینی:  از ویژگی های بارز بینی استخوانی افتادگی نوک آن بوده ، که به هنگام جراحی بینی استخوانی پزشک بر روی آن تمرکز خواهد کرد. گاهی اوقات ممکن است این استخوان به علت اثر وارد شدن ضربه ، سبب تغییر در ساختار و بروز مشکلات تنفسی در فرد شود که تمامی این موارد توسط پزشک اصلاح خواهد شد.

باز گردانی پوست بینی: اگر پروسه جراحی بینی به صورت باز انجام شده باشد و به علت داشتن دسترسی کافی پوست بینی به طور کامل از ساختار آن جدا شده باشد ، به حالت اولیه باز گشته و محل های برش خورده توسط بخیه بسته می شود.

بخیه: بعد از اتمام و انجام تمامی تغییرات ، برش های داخلی بینی توسط بخیه های جذبی و برش های خارجی با استفاده از بخیه های غیر جذبی بسته می شوند که بعد از بهبودی کامل توسط جراح بینی کشیده خواهند شد..

تامپون: در برخی موارد و به صلاح دید پزشک ممکن است از ابزار هایی همچون  تامپون و اسپلینت به منظور شکل گیری مجرا و ساختار بینی افراد استفاده شود.

عوارض جراحی بینی استخوانی

در صورت انتخاب جراح بینی خوب در کاشان دکتر ندا سخی ، بعد از رینوپلاستی متقاضی با عارضه های کوتاه مدت و طبیعی مواجه می شود که با انجام مراقبت های بعد از جراحی بینی می تواند به راحتی آن ها را کنترل کند ؛ این عارضه ها شامل موارد زیر هستند:

1. کبودی
  2. درد بعد از عمل
  3. تورم و التهاب بینی
  4. پر شدن مایع مخاط بینی
  5. سر درد و سرگیجه ناشی از عوارض بیهوشی

توجه داشته باشید که در مواقعی به دلیل عدم تبحر پزشک یا رعایت نکردن مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی ، ممکن است متقاضی با عوارض سنگین تر و در مواردی غیرقابل جبران رو به رو شود. این عوارض شامل موارد زیر هستند:

1. عدم تقارن ساختار بینی
  2. نارضایتی از فرم بینی
  3. کوچک شدن زیاد حفره های بینی
  4. اختلال عملکردی بینی مانند عدم تنفس صحیح و آسیب به حس بویایی

توجه

در صورت مواجه با عوارض گفته شده نیازمند جراحی بینی ترمیمی هستیم. اما برای دوری از این عوارض جراحی بینی استخوانی در انتخاب متخصص عمل زیبایی بینی دقت داشته باشید و پس از آن در رعایت مراقبت های لازم بعد از عمل جراحی ، کوشا باشید.